dr inż. Anna Dziubińska

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Promotor
Kierunek studiów  
 
 
Temat pracy
 
 
 
Opis pracy
Rodzaj pracy Informacje dodatkowe
dr inż. Anna Dziubińska MiBM/ZiIP Badanie wpływu parametrów obróbki cieplno-plastycznej na mikrostrukturę i twardość odlewanego stopu magnezu AZ31. Praca realizowana w ramach projektu badawczego ForMag, którego celem jest opracowanie nowej, efektywnej technologii kształtowania plastycznego kół ze stopów magnezu dla pojazdów lekkich z przedkuwek odlewanych do form metalowych. Rosnące zainteresowanie przemysłowe wykorzystaniem stopów magnezu w budowie pojazdów kołowych wynika z ich niskiej gęstości i dobrych właściwości mechanicznych. Materiałem wybranym do badań eksperymentalnych jest stop magnezu AZ31, który jest wykorzystywany do produkcji kół magnezowych w nowoczesnych lekkich pojazdach transportowych. Niektóre z jego zastosowań obejmują koła do samochodów wyścigowych, motocykli, rowerów, wózków itp. W ramach pracy będą przeprowadzone badania eksperymentalne wpływu temperatury kucia na mikrostrukturę i twardość odlewanego stopu magnezu AZ31.Eksperymentalne badania odkształcalności odlewanego stopu magnezu AZ31 w warunkach kształtowania na gorąco będą przeprowadzone metodą ściskania w trzech temperaturach (350 C, 400 C i 450 C) i dla dwóch wartości odkształcenia (0,7; 1,1). Po procesie kucia zostaną wykonane badania mikrostruktury i twardości stopu magnezu AZ31. Wyniki eksperymentu posłużą do określenia najbardziej optymalnego zakresu temperatury kucia dla odlewanego stopu magnezu AZ31 w odniesieniu do jego mikrostruktury.  Praca przejściowa lub praca dyplomowa Kontakt: anna.dziubinska@pw.edu.pl
dr inż. Anna Dziubińska MiBM/ZiIP Analiza numeryczna nowego procesu kształtowania odkuwki koła wózka inwalidzkiego ze stopu magnezu AZ91. Praca realizowana w ramach projektu badawczego ForMag, którego celem jest opracowanie nowej, efektywnej technologii kształtowania plastycznego kół ze stopów magnezu dla pojazdów lekkich z przedkuwek odlewanych do form metalowych. W ramach pracy będzie opracowana nowa technologia kształtowania koła wózka inwalidzkiego ze stopu magnezu AZ91. Nowy proces kształtowania odkuwek kół będzie realizowany metodą kucia matrycowego na prasie hydraulicznej. Do nowego procesu zostaną zaprojektowane dwie geometrie przedkuwek odlewanych o różnym stopniu przekucia. Symulacje numeryczne nowego procesu zostaną wykonane metodą elementów skończonych przy użyciu oprogramowania do symulacji obróbki plastycznej metali. Na podstawie wyników symulacji zostaną pozyskane istotne informacje o nowym procesie i produkcie, w tym rozkład naprężeń, odkształceń, temperatur, kryterium pękania i parametry energetyczne nowego procesu. Na podstawie uzyskanych wyników numerycznych zostanie zweryfikowana zasadność opracowanej technologii do wytwarzania tego typu wyrobów.  Praca przejściowa lub praca dyplomowa Kontakt: anna.dziubinska@pw.edu.pl